این ویدیو رو از دست ندید
آینده شما را می سازد
سرفصل های سئو
فصل اول : مبانی سئو
گوگل کیست؟
هدف از گوگل
سه مدل سئو
شناخت انواع سایت
اصطلاحات سئو تا 2024
الگوریتم تا 2024
تاثیر دامنه و هاست
برنامه نویسی یا وردپرس
سرچ درست
و...
فصل دوم: سئو داخلی
سئو محتوا
سئو داخلی
صفر تا صد محتوا نویسی
آموزش پیشخوان وردپرس
نوشتن مقاله
نوشتن برگه
نوشتن محصول
سئو کردن دسته بندی مقاله
سئو کردن دسته بندی محصول
آپدیت حرفه ای محتوا
نوشتن محتوا با هوش مصنوعی
فصل سوم: لینک سازی خارجی
لینکسازی خارجی چیست ؟
لینک سازی کامنتی + پروفایلی
تفاوت بک لینکها
وبلاگ نویسی
لینک فالو و نوفالو
استراتژی بک لینک سازی
رپورتاژ- بک لینک بخریم یا نه ؟
فصل چهارم رپورتاژ:
رپورتاژ نویسی
عنوان رپورتاژ
رپورتاژ در سایت مرتبط بدیم یا نه ؟
در کجای رپورتاژ لینک بدیم
از هر سایت چنتا رپورتاژ بگیریم
لایه سازی رپورتاژ
رپورتاژ خبری یا اقتصادی
تجارب شخصی خودم در رپورتاژ
فصل پنجم کیورد ریسرچ:
کلمه کلیدی چیست ؟
انواع کلمه کلیدی
پیدا کردن کلمات کلیدی بفروش
کیورد ریسرچ
ساختار کلمات کلیدی
پیلار کلاستر
کار با تمام ابزارها برای کیورد ریسرچ
فصل ششم: سرچ کنسول
صفر تا صد سرچ کنسول
کلی فوت کوزه گری در قسمت سرچ کنسول
فصل هفتم: سئو تکنیکال
مفاهیم سئو تکنیکال
صفر تا صد حل کردن مشکلات تکنیکال
آموزش کامل html برای سئو
آموزش core web vitals
ساختار url
ساخت سایت مپ
بهینه سازی crawl budget
صفر تا صد Robots.txt
فصل هشتم: سوشال سیگنال
اینستاگرام- یوتیوب- لینکدین- توئیتر- تلگرام- شبکههای خارجی- آپارات- نماشا- تماشا- نحوه لینک سازی
فصل نهم: ابزار سئو
Moz
Kwfinder
Semrush
Screaming frog
آنالیز رقبا بصورت دقیق
آنالیز سایت فروشگاهی
آنالیز سایت آموزشی
آنالیز سایت خدماتی
فصل دهم: استراتژی
استراتژی محتوا و لینک سازی
چطوری استراتژی محتوا و لینک سازی ببندیم
فصل یازدهم: فوت کوزه گری
سابقه 8-9 ساله خودم و تمام کارهاییی که تست کردم و جواب گرفتم در قالب 10 فوت کوزه گری خدمتتان گفته میشود.
هدیه
- فوت کوزه گری های سئو
- گوگل ادورز
- سئو اینستاگرام
تعریف اولیه سئو
چطوری سایت های غول رو بگیرم؟
سوال بسیار زیبایی است. چون تیم مسعود دامغانی افتخار این را داشته که کلمات بسیار سنگین را از رقبا بگیره، نمیشه گفت به راحتی (با برنامه ریزی و تارگت بندی هدفمند) در ادامه میخام بگم چجوری
وقتی شما 100 محصول دارید به عنوان مثال تو کار کفش هستید، شما باید بیاید و کارهای اولیه سئو محصول و دسته بندی محصول رو انجام بدید و بعد 1 محصول رو تارگت بندی کنید و فقط فوکوسی روی اون کلمه به عنوان مثال ( کفش آدیداس مدل 2470) سئو کنید و تا نچسبیده به لینک 1 ولش نکنید با این کار یک تیر با دو نشون زدید. چون هم محصولتون فروختید و هم کاربر به سمت سایت شما اومده و بقیه محصولاتتون میبینه و خرید میکنه
اولین شروع سئو
در اوایل سال 1990 اولین موتورهای جستجو کار خود را شروع کردند. در آن زمان افراد موتورهای جستجو را با دید یک لیست طبقه بندی شده نگاه می کردند که مانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می شد.
با رشد دائم در زمینه اینترنت موتورهای جستجو جدیدتری بوجود می آمد، که از الگوریتم های طبقه بندی پیچیده تری استفاده می کردند. این الگوریتم ها با میزان تراکم کلمه کلیدی (تعداد بارهایی که یک کلمه کلیدی یا یک متن در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمه ها در صفحه) و برچسب هایی شبیه key-word برای فهمیدن محتویات وب سایت استفاده می کردند.
در ادامه این رشد سئو برای بیشتر دیده شدن سایت ها کار خود را شروع کرد. با پیشرفت رتبه بندی صفحات بواسطه موتورهای جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن روش هایی جهت تاثیرگذاری در رتبه بندی این موتورها با استفاده از شیوه های اخلاقی یا غیر اخلاقی روی آوردند.
در ادامه ی مطلب قصد داریم شما را با آموزش خصوصی سئو آشنا نماییم لطفا با ما همراه باشید
اهداف سئو چیست؟
هدف سئو کمک به وب سایت ها برای به دست آوردن محل بالاتر در نتیجه جستجوی طبیعی و بیشتر شدن ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی واردشده به واسطه کاربران است. نشان دادن بیشتر صفحات مرتبط با پرس و جوی واردشده دارای مزیت های زیادی، هم برای کاربر وهم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتیجه مرتبط باجست و جو راپید امی کند و موتور جستجو قابل اطمینان می شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را به نمایش می گذارد.
بعد از اینکه سئو برای رتبه بندی بهتر سایت ها در نتیجه جستجوی طبیعی فعالیت خود را شروع کرد، این عمل نیازمند دانش و وقت برای پیاده سازی شیوه های خود شد. زمان، بزرگترین سرمایه گذاری اولیه برای بهتر شدن سایت و یا یک صفحه است.
کلمات کلیدی در سئو
بسته به اینکه چطور واژه های کلیدی، رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرند. سئو هفته ها یا ماه ها زمان می برد تا به نتیجه برسد گرچه ممکن است نتیجه بهینه سازی جستجو به سرعت دیده نشود. اما در دراز مدت مزیت های سئو موجب افزایش طبقه بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است.خیلی مهم است برای وب سایت ها که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل باشند بخصوص اگر جزو سه نتیجه طبیعی اول که 4/58 درصد کلیک ها را شامل می شود قرار بگیرند.
وجود پیوندها در سئو
یک تحقیق دیگر نشان می دهد جستجو کنندگان علاقه دارند روی پیوندهای طبیعی نتیجه جستجو کلیک کنند. این تحقیق مشخص می کند 3/72 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتیجه های جستجو کلیک می کنند و فقط 3/27 درصد کاربران بروی پیوندهای لیست های پرداخت شده کلیک می کنند. این یکی دیگر از علت هایی است که شرکت ها آن ها را متاثر از سئو دانسته و آماده هستند برای آن وقت و هزینه صرف کنند.
در ادامه اهداف سئو را برای شما توضیح خواهیم داد.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- در بازدید وبسایت تاثیر بسیاری می گذارد.
- باعث بوجود آمدن برند می شود.
- بهترین وسیله برای تبلیغات می باشد.
- باعث شده که وبسایت رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتور جستجو داشته باشد.
سئو درون صفحه چیست؟ (Seo on page)
سئو درون صفحه به نظارت مستقیم کدها و یا مطالب وبسایت شما از جمله متن، پیوند، تصویر و … مرتبط می شود. به طور دقیق هر چیزی که در سایت خود وارد می کنند مرتبط به Seo on page می شود. این شیوه پایه تمامی تلاش ها در زمینه بهینه سازی است چون جایی است که شما بالاترین نظارت را روی آن دارید. هر تغییری که شما در محتویات سایت خود به وجود آورید در نتایج جستجو تاثیر می گذارد به همین دلیل خیلی مهم است که روش Seo on page بدرستی قبل از روش seo off page انجام شود.
سئو بیرون از صفحه چیست؟ (Seo off page)
برخلاف شیوه seo on page که توسعه وبسایت با نظارت مستقیم بالایی انجام می شد راه بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وبسایت شما انجام می شود.
این شامل تمام فعالیت هایی می باشد که می تواند در بدست آوردن درجه بندی بالای سایت شما کمک کند. seo off page درo off page کند. در درجه اول در بدست آوردن وصل کنندگان (وصل کردن از سایت های دیگر به سایت شما اشاره دارد) متمرکز می شود.
سپس با استفاده از متود هایی که در خارج از وبسایت انجام می شود به بهتر شدن موتور جستجو می پردازد. Seo off pageیک فرآیند بدون محدودیت می باشد که بواسطه مهندسین سئو در راه بدست آوردن پیوند دهندگان اداره می شود.
سئو کلاه-سفید چیست؟ (Hat White)
در اصطلاحات فنی این حوزه این کلاه-سفید به مجموعه تکنیک ها، شیوه ها و استراتژی هایی که از قانون ها و راهنمایی های موتور جستجو متابعت دارد اشاره می کند. این به معنی دست کاری کردن موتور جستجو و یا کاربران به هیچ عنوان نیست همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می شود. چون دلیل آن این است که یا اجرا با مدت زمان بیشتری داشته یا از دستورالعمل ها و یا سیاست های صحیح بمنظور بدست آوردن رتبه های بهتر در نتایج موتورهای جستجو استفاده می کنند.
سئو کلاه-سیاه چیست؟ (Hat Black)
به عبارت دیگر اصطلاح سئو کلاه-سیاه اشاره دارد به مجموعه ای از دستورات که به جهت فریب بازی و دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن مرحله ی بالاتر بکار می رود. این است که بدانید این راه ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی گردد و استفاده از این روش ها خطر خارج شدن از فهرست داده ها را برای همیشه در بر می گیرد.
انجام دادن تکنیک های سئو کلاه-سیاه ممکن است باعث رشد ناگهانی در نتیجه جستجو شود اما می تواند باعث پرداخت جریمه و حتی حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.
مطالعه ای در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای پیشرفت وب سایت های بزرگ
در این مطالعه محقق عقیده دارد زمانی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد اشکالی که خیلی از شرکت ها با آن روبرو می شوند این مسئله است که نمی دانند که چطور وب سایت خود را در اینترنت معرفی کنند که بهترین راه برای معرفی وب سایت بهینه سازی موتور جستجو است. در این مطالعه بر اساس77مقیاسی که از منابع گوناگون و موتورهای جستجو بررسی کرده است استراتژی های بهینه سازی برای پیشرفت وب سایت را به شکل زیر معرفی می کند:
- بهینه سازی لینک های ورودی
- بهینه سازی کد
- استراتژی url
- بهبود ساختار سایت
- استراتژی کلمات کلیدی
- پردازش کردن متن
بهینه سازی موتور جستجو
در این مطالعه بر اساس تعدادی از این مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفهوم های بهینه سازی موتور جستجو آمده است.
محققین اعتقاد دارند که بهینه سازی موتور جستجو عملیاتی است که هیچوقت تمام نمی شود. و تاکتیک های زیادی برای بهبود رتبه سایت وجود دارد اما پیاده سازی همه آنها مشکل است.
تاکتیک هایی برای بهینه سازی عنوان شده عبارتند از:
- کلمات کلیدی.
- افزایش لینک های خارجی.
- استفاده ازmeta tag.
- استفاده درست از عنوان.
- تغییر دادن اسم فایل ها.
- بهینه سازی محتوا.
- استفاده ازrobots.txt.
مهمترین دلایل اهمیت سئو
1-سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود.
یکی از هدف های سئو ایجاد پایه ای قوی برای وب سایت است و باعث به وجود آمدن اعتماد و برند سازی برای کاربران می شود.
2- سئو خوب همچنین باعث تجربه کاربری بهتر می شود
تجربه کاربری تبدیل به اولویت اول هر بازاریاب شده است.
3- سئو بر چرخه خرید تاثیر بسیار زیادی دارد.
استفاده از تکنیک های سئو باعث شده که محصولات و خدمات سایت بهتر دیده شوند و باعث افزایش خرید آن محصولات و خدمات شده است.
4- جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است.
طبق آخرین رای گیری های انجام شده در سایت های گوناگون بیش از60درصد از کل ترافیک وب سایت ها از راه موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، یوتیوب به دست می آید، در کل جستجو 10 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک دارد.
سرفصل های آموزش سئو
1- توضیحات اولیه سئو و گوگل
2- تمامی الگوریتم های گوگل
3- اصطلاحات کامل سئو
4- آموزش تکنیکال سئو و بررسی تمام خطاها و رفع آن ها
5- آمزش سئو داخلی و لینک سازی داخلی
6- آموزش سئو خارجی و لینک سازی خارجی
7- استراتژی انتخاب درست و اصولی کلمه کلیدی (کلمه یه عالمه بفروش)
8- ابزارهای تحلیل و آنالیز سایت های رقیب
9- استراتژی تولید محتوا( بازاریابی – محتوا نویسی)
10- آموزش کامل سرچ کنسول